#umistelig #brukvest

Med emneknaggen #umistelig ønsker Kystverket å minne pappaer, bestefedre og andre båtfolk om at de er umistelige, og derfor bør være forsiktigere på sjøen. Bruk redningsvest og tilpass farten!

Nyhetsliste

– For mange dør i fritidsbåtulykker

Kystverket ønsker å minne pappaer, bestefedre og andre båtfolk om at de er umistelige, og derfor bør være forsiktigere på sjøen. – Bruk redningsvest og tilpass farten, oppfordrer kystdirektør Kirsti Slotsvik.

Fakta

#umistelig

  •  #umistelig er en kampanje i regi av Kystverket, der målet er å nå ut til fritidsbåtførere og rette fokus mot trygg ferdsel til sjøs: Du er umistelig - bruk redningsvest og tilpass farten.
  • I fjor omkom 28 personer i forbindelse med bruk av fritidsbåt. 
  • Menn er overrepresentert i dødsstatistikken ved bruk av fritidsbåt. Hele 27 av 28 omkomne i 2014 var menn. 60 prosent av de omkomne er menn over 40 år.
  • Derfor har Kystverket et særlig fokus på menn over 40 år.
  • Med Facebook-kampanjen #umistelig ønsker vi ved hjelp av digitale postkort å minne pappaer, bestefedre og andre båtfolk om at de er umistelige, og derfor bør være forsiktigere på sjøen.
  • Ta bilde av den som er umistelig for deg, og last det opp i #umistelig-appen på Facebook. Lik, kommenter og del!
  • Du kan også publisere bilder på Instagram med hashtagen  #umistelig 

Siste nytt