Hopp direkte til innhold

Vil du jobbe med Stad skipstunnel, i en spektakulær del av landet?

Stad skipstuinnel
Vi trenger stadig nye folk til prosjektgruppen som jobber med byggingen av verdens aller første fullskala skipstunnel. Noen stillinger er i Ålesund, mens andre krever mer tilstedeværelse på og ved anleggsområdet.
Foto: Kystverket/Snøhetta/Plomp

Vil du være med å skrive neste kapittel i norsk sjøfartshistorie? Her finner du en oversikt over stilinger som vi har ute, kommende stillinger, og litt informasjon om den fantastiske landsdelen du får jobbe i – i tillegg til å være med på noe som aldri har vært gjort før!

Vi har vært gjennom en periode med flere ansettelser på prosjektet, som spesielt er knyttet opp mot prosessene som skal lede inn mot anskaffelse av totalentreprenør og frem mot oppstart for selve byggeprosessen. Det vil i praksis si at det blir en periode uten utlysning av nye stillinger.

Når vi skal inn mot byggestart vil det imidlertid komme noen nye behov, så vi anbefaler å følge med.

Stad skipstunnel er verdens aller første fullskala skipstunnel. Det betyr i praksis at de som skal jobbe i Kystverkets prosjektorganisasjon for byggingen av Stad skipstunnel vil være med på noe som er helt nytt i verdenssammenheng. Noe som har både lokal, nasjonal og internasjonal interesse, og som vil være med på å gjøre ferdsel sikrere forbi et av de mest værutsatt og farligste havstykkene vi har i landet.

Det blir banebrytende, spektakulært, utfordrende og veldig, veldig interessant!

Stillinger som vil komme frem mot byggstart er blant annet innenfor: 

  • Lokasjons-/anleggsrepresentanter

Du kan ogspå følge med på kystverket.no/jobb – eller for å se andre spennende stillinger i Kystverket. I Webcrutier kan du aktiverere varsler for å få melding på e-post når vi legger ut nye stillinger. 

Et fantastisk område å bo

et knippe bilder av hva Stad komune har å by på
Ervik er både strandidyll og sufeparadis, Malakoff Rockfestival er en årlig musikkfestival som foregår på Nordfjordeid, mens Sagtindane er blant de mange flotte turmålene i Stad kommune. Det er med andre ord mange muligheter, og mye som skjer i vertskommunene til Stad skipstunnel − både for dem som liker å ferdes i naturen, og for dem som har ei litt mer urban legning.
Foto: Saltnwax, Steinar Engeland, Malakoff

Om du ikke er kjent i området, vil vi gi deg litt informasjon her, samt at du enkelt kan orientere deg om hva området har å by på.

Vertskommunen for Stad skipstunnel er kommunen Stad, der de nærmeste tettstedene til tunnelen er Selje og Leikanger.

Stad ligger i Nordfjord i Vestland fylke, og ble til i 2020 gjennom sammenslåing av kommunene Selje og Eid. I tillegg ble grunnkretsene Totland, Bryggja og Maurstad fra Vågsøy kommune lagt til Stad. 

Og Stad er i sannhet ei perle, både med tanke på det som naturen har å by på og historie. Her er et mangfold av tur- og naturopplevelser.

Kinn og Vanylven

Utsikt over Vetvika i bremanger, Kinn kommune
Fra Vetvika i Bremanger, som er nabokommune med Kinn kommune. Du kommer deg dit med båt, men det er også en fin tur over fjellet fra Svarstad. Området er også representativt for store deler av kystlandskapet du finner i Kinn, Stad og Vanylven.
Foto: Pål Are Lilleheim

Kommunene Vanylven og Kinn grenser opp mot Stad, og de har et tett samarbeid med tanke på å bruke Stad skipstunnel aktivt for verdiskaping. Disse kommunene har også fantastisk natur og et mangfold av tilbud.

Vanylven ligger lengst sørvest på Sunnmøre, i Møre og Romsdal fylke, med alle sine  byer og tettsteder. Dette er et område som er kjent for sin natur og mangfoldet av opplevelser. Både sommer som vinter.

Regionen byr med andre ord på hele spennet fra hav og øyer, til fantastisk fjordlandskap, fjell i alle størrelser og fasonger, byer og tettsteder – der man kan dyrke både det eksotiske, det unike og det urbane. Og ikke minst; det er enkelt å ferdes til, fra og mellom stedene. Det er også flyplasser både i Ålesund, Ørsta/Volda og Florø.

  • Stad Skipstunnel

    Kystverket skal bygge verdas aller første fullskala skipstunnel. Den blir 2,2 kilometer lang frå ytterkant til ytterkant, 50 meter høg og med ei bredde på 36 meter. Etter planen vil tunellen stå ferdig i 2026.
Til toppen