Gjennomføringsplanen er oppdatert etter vedtatt statsbudsjett for 2023. For framtidige budsjettår er de økonomiske rammene i NTP 2022–2033 lagt til grunn. Vi gjør oppmerksom på Kystverket tilpasser utbyggingsaktiviteten etter det til enhver tid gjeldende statsbudsjett. For framtidige budsjettår kan derfor gjennomføringsplanen bli justert. Kryssene viser hvilke år prosjektene er forventet å være under gjennomføring med fysiske anlegg.
Kystverket vil legge fram en revidert gjennomføringsplan for årene 2025–2030 når NTP 2025–2036 er lagt fram, og statsbudsjettet for 2025 er vedtatt.
Prosjekt |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
2030 |
Stamsund-Risøyrenna med gjennomseiling Raftsundet |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
Innseiling Halden - merking |
X |
|
|
|
|
|
Vestergapet og Ullerøysundet |
X |
|
|
|
|
|
Bergen–Sognesjøen |
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
Bognes–Tjeldsund–Harstad med innseilinger |
X |
X |
X |
|
|
|
Helgeland - merking |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
Indre og ytre Oslofjord |
|
X |
X |
|
|
|
Gjennomseiling Herøy-Ulstein til Ålesund |
|
X |
X |
|
|
|
Kalvåg fiskerihavn |
|
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
||
Nordlig innseiling Haugesund |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
Førdefjorden |
|
|
|
X |
|
|
Bømlafjorden-Bergen + Ølen-Høylandsbygd |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
Gjennomseiling Florø-Stad |
|
|
|
X |
X |
X |
Ytre Steinsund + Alden-Askrova |
|
|
|
|
X |
|
Innseiling Vågen |
|
|
|
|
X |
|
Bessaker-Osen - merking |
|
|
|
|
X |
|
Innseiling Stavanger |
|
|
|
|
X |
|
Innseiling Arendal |
|
|
|
|
X |
|
Landegodefjorden nord |
|
|
|
|
X |
|
Feistein-Tungenes |
|
|
|
|
X |
X |
Karmsundet-Innseiling Husøy indre havn-Våråvågane |
|
|
|
|
|
X |
Flåværleia - merking |
|
|
|
|
|
X |
Dolmsundet og Hummelråsa |
|
|
|
|
|
X |
Rystraumen |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
Vedlikehold |
X |
X |
X |
X |
X |
X |