Tabellen viser Kystverkets gjennomføringsplan for 2025-2030, som er basert på NTP 2025–2036. For fremtidige budsjettår er de økonomiske rammene i forslaget til NTP lagt til grunn. Vi gjør oppmerksom på at Kystverket tilpasser utbyggingsaktiviteten etter det til enhver tid gjeldende statsbudsjett. For fremtidige budsjettår kan derfor gjennomføringsplanen bli justert. Kryssene (X) viser hvilke år prosjektene er forventet å være under gjennomføring med fysiske anlegg.
Tiltak som er uthevet med fet skrift i tabellen er navngitte i NTP 2025–2036.
Prosjekt |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
2030 |
Stamsund-Risøyrenna med gjennomseiling Raftsundet |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
Innseiling Halden - merking |
X |
|
|
|
|
|
Vestergapet og Ullerøysundet |
X |
|
|
|
|
|
Bergen–Sognesjøen |
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
Bognes–Tjeldsund–Harstad med innseilinger |
X |
X |
X |
|
|
|
Helgeland - merking |
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
Indre og ytre Oslofjord |
|
X |
X |
|
|
|
Gjennomseiling Herøy-Ulstein til Ålesund |
|
X |
X |
|
|
|
Kalvåg fiskerihavn |
|
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
||
Nordlig innseiling Haugesund |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
Førdefjorden |
|
|
|
X |
|
|
Bømlafjorden-Bergen + Ølen-Høylandsbygd |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
Gjennomseiling Florø-Stad |
|
|
|
X |
X |
X |
Ytre Steinsund + Alden-Askrova |
|
|
|
|
X |
|
Innseiling Vågen |
|
|
|
|
X |
|
Bessaker-Osen - merking |
|
|
|
|
X |
|
Innseiling Stavanger |
|
|
|
|
X |
|
Innseiling Arendal |
|
|
|
|
X |
|
Landegodefjorden nord |
|
|
|
|
X |
|
Feistein-Tungenes |
|
|
|
|
X |
X |
Karmsundet-Innseiling Husøy indre havn-Våråvågane |
|
|
|
|
|
X |
Flåværleia - merking |
|
|
|
|
|
X |
Dolmsundet og Hummelråsa |
|
|
|
|
|
X |
Rystraumen |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
Vedlikehold |
X |
X |
X |
X |
X |
X |